dimecres, 17 d’octubre del 2012

10K i MITJA DE MUNTANYA HIGUERUELAS. COMENÇA LA TEMPORADA DE MUNTANYA DE LA MILLOR FORMA POSSIBLE

A les 5:45 hora d'alçar-se i a esmorçar, encara que a Juli no li entrava res (és el que te sopar en el Foster's...jejeje). Ens arreglem les motxilles i cap a l'Alcúdia a per Teto. Esta vegada no portàvem cap fotògraf oficial del club... Una vegada tots apunt ja posem la directa cap a Higueruelas,  un poblet de només 800 habitants. Arribàrem sense cap problema, el problema va ser al baixar del cotxe... xee que freet!! Anem recollir els dorsals i a canviar-nos, que es feia tard.

Una vegada ja posats a l'eixida, tots junts, els dels 10k i la mitja, ja esta tot, una foto i a correr!!

La primera part de la carrera, que realitzarem juntament (Victor i Juli), començà amb una pujadeta a un port, una forta rampa per un tallafocs, que no cal dir com s'agarrava als bessons. Des d'ací fins que ens separem dels participants del 10k la ruta segueix amb facilitat per sendes i pista forestal, gaudint dels paisatges. Al kilòmetre 6 passem de nou per la línia de meta, eixim lleugerament del poble, fins el kilòmetre 8 que ens separem els participants de les dos curses. Els participants dels 10k de volta cap al poble i els de la mitja marató cap als molins de vent.

Referent als 10k, ens semblà una carrera de muntanya, bonica i per a gaudir de la muntanya i recomanar, sobretot per a tot aquell que li puga causar respecte la muntanya, segur que amb aquesta cursa canvia de parèixer.

El que respecta a la segona part de la cursa, ja va ser molt diferent, tant per els terrenys a recórrer com per l'ambient, un ambient molt més solitari i de contacte directe amb la natura, corredors-vs-muntanya. Després de passar el km 8 sols quedàvem els participants de la mitja marató i la ruta s'anava complicant, ens allunyem d'Higueruelas. Ens trobem uns quants segments, tant de pujada com de baixada, molt tècnics, on anàvem passant alguns corredors. Fins el kilòmetre 15 realitzem tot el recorregut junts, i després de l'avituallament del km 15: “Victor....fes marxa que vas més lleuger"  Victor fica la directa i obri espai, des d'aquest moment la carrera es fica seriosa .. Un per anar-se'n clarament i l'altre per a que fora la menor diferència possible. La carrera va transcórrer per terrenys prou tècnics i sumat al nou ritme...la cosa es fica interessant, recorreguem un llarg tram de baixada per sendes, el tram més divertit de la carrera. Fins que arribem al kilòmetre 20, que ja de entrada a Higueruelas, fem un tram d'asfalt que ens porta fins als carrers del poble, una vegada allí....jijijiji Víctor es perd per dins del poble abans de arribar a meta, que permet a Juli retallar-li distància.

A la fí....molt contents d'haver disfrutat d'un dia de muntanya, i més després de recollir dos trofeus per al nostre club. Un a la modalitat femení als 10k, primera classificada TETO, i un altre a la modalitat de mitja marató junior masculí, primer classificat VICTOR.  A mes de rebre l'enhorabona per part de l'organització, per la gran prova realitzada per els membres del Club Triatló Guadassuar.