dimecres, 11 de juliol del 2012

UNA TRAVESSIA DURA PERÒ MOLT BONICA

Dissabte a les 16:30. Moguem prompte perquè pensàvem que donaven els dorsals el dissabte, però no era així. Comencem bé...

Anant amb Mario en el cotxe, comentem les sensacions que teníem de cara una proba que era desconeguda per a tots, degut a que ningú tenia experiència en aquesta distancia.

Estàvem tots un poc acollonats per si no seriem capaços d’acabar la travessia. Jo també tenia el dubte de com respondria davant la meua primera travessia i sobretot amb el fet de nadar en aigües obertes a 6 quilòmetres de la costa.

Però després de sentir les vivències i consells de Mario, me tranquil·litze i mire la proba de forma diferent, sabent que he entrenat suficient hores per a acabar-la amb total garantia. El més important es anar al teu ritme i fer el que tantes voltes fem al cap de la setmana, palejar i tornar a palejar.

Una vegada arribarem al port de Santa Pola, vam fer una volta i ens prenguérem un refresquet i al voltant de les 20:30 anàrem cap a l'hotel i de seguida soparem per a dormir prompte ja que teníem que matinejar.

Sopar lleuger en la terrassa de l'hotel, els nedadors optarem per pasta encara que la baba ens cauia imaginant-nos el entrecot, les xulletes,...

Diumenge 04:30h. Sona el despertador, encara que ja feia uns minuts  que estava despert, supose que seria pel nerviosisme. A les 05:00h ens reunim Mario, Juli, Salva i jo, a la recepció de l'hotel, després d'haver desdejunat cadascú en la seua habitació. Comprovem que ho teníem tot i anem direcció al port de Santa Pola, on havíem quedat amb Teto.

Posteriorment, José Carlos, Núria, Mari, Ariana, Tere i Moises, acudirien a la platja de Santa Pola per a veure el final de la proba i passar el matí allí.

A les 05:30 arribem a Santa Pola, arrepleguem els dorsals, els chips i les borses pa guardar els trastos. Deixem el que no es necessari en el cotxe, i sobre les 06:00 pugem a la “tabarquera” que ens porta a l'illa.

Segons com anem avançant cara l'illa, anem veient que hi ha corrent en el mar, en un primer moment no teníem molt clar si era forta i si anava a favor o en contra.

Però quan baixem de la “tabarquera” i vegem la direcció del vent, ens adonem que la corrent va en contra de la direcció de la travessia, la qual cosa segur que dificultarà mes la prova.

Ja a l’illa, comencem amb els últims preparatius abans de l’eixida: última visita de cortesia al WC, untar-nos de vaselina per a evitar irritacions en el coll i axil·les, i deixar la roba i xancles en els sacs de l’organització que mes tard arreplegarem a la arribada a meta.

A les 07:30 comença la proba, estem tots juntets, i paguem la primera “novatada” ja que hi ha gent que va eixir més davant. Volíem començar més o menys tots junts, però açò va durar ben poc i prompte vaig perdre la pista dels demés. Així que tocava apanyar-se cadascú pel seu compte.

L’eixida va ser un poc catastròfica, però comprensible tenint en compte que érem  més de 1000 persones i que el primer sector era bordejant la punta de l’illa de Tabarca. Amb tanta gent es normal les aglomeracions i les colzades, puntellons, gent que vol passar per damunt, agafant-te els peus,...

Degut a la corrent desfavorable (ens entrava frontalment i per la part esquerre), la natació es feia molt complicada e incòmoda, provocant mes d’un glop d’aigua i tenint la sensació que estaves en alguna atracció de la fira de tant de pujar i baixar onades.

Resumint l’eixida: corrent en contra, aglomeració, bordejar l’illa, les carícies dels companys de travessia,…als 400 metres ja estava desitjant acabar la travessia.

Vaig ser incapaç d’aconseguir un ritme còmode i constant per a gaudir nadant. Com la corrent era important, no servia de res anar “protegit” d’algun nadador, ni per la dreta ni per l’esquerre.

Per a contrarestar la corrent, el que intentava era palejar en el braç esquerre, esperar a que passara l’onada, palejar en la dreta i agarrar aire, però la corrent no anava al mateix ritme i eixa tàctica no me va servir de molt. La veritat es que me desesperava un poc no poder dur un ritme tranquil nadant i que la corrent fera de tu el que volia. La distancia en recte de la travessia eren aproximadament 5900 metres, però crec que tots férem alguns que altres de més.

Els primers tres quilometres es feren durs, perquè tot era palejar i pareixia que no avançaves i que els 200 metres que separaven les boies eren molts més. Com ja sabia, cada vegada la boca anava a tindre-la més salada, la qual cosa es prou desagradable i angoixosa, fent-me recordar el que havia desdejunat i part del sopar del dissabte.

En el quilòmetre 3 hi havia avituallament per a pegar un glop d’aigua, però no vaig parar perquè desprès de tants glops me sentia prou hidratat i eixa aigua no anava a rebaixar la sal que ja tenia dins de la boca.

Quan vaig arribar al quilòmetre 4, psicològicament ja sabia que anava a ser capaç d’acabar la travessia, encara que la corrent continuava entrant desfavorable i no anava a ficar-ho fàcil.

En arribar al quilòmetre 5 i quan ja estàvem prop de la costa, pareixia que la corrent anava disminuint en contra i vaig poder nadar uns minuts de forma prou constant i gaudint un poc. Aquest últim tram si que es va fer més curt.

Com no portava rellotge, no sabia quin temps havia fet ni la posició en la que anava, de totes formes per a mi el més important era acabar la travessia i per tant l’objectiu ja estava complit.

Després d’entrar i veure el temps i que els demés companys ja estaven tots recarregant energies, me digueren que havien acabat d’entrar feia pocs minuts, per tant tenint en conter les condicions de la mar, la distancia i que era la meua primera travessia, estic més que satisfet del temps i de la posició aconseguida.

També me vaig alegrar veient que tots estaven contents i satisfets amb les posicions i temps aconseguits. Destacar i donar l’enhorabona a Teto per obtindre el trofeu a la primera nadadora local.

Després d’haver recarregat energies en l’avituallament final, anàrem a fer una xicoteta sessió de sauna i jacuzzi a l’hotel, i després ens dutxarem i a dinar tots junts.

Poques coses canviaria d’aquesta prova i del cap de setmana que he passat, soles la corrent de la mar que dificultava nadar. Però açò es lo que diferencia al mar de la piscina, per tant poc se pot fer si ix un dia així.

També va ser una llàstima no poder rebre algun crit d’ànims durant la proba de José Carlos, Núria, Mari, Ariana, Tere i Moises; i que sols va ser possible al final desprès de creuar la meta.

L’organització de la proba va estar molt bé en tots els aspectes. Es una proba molt segura i tots els nedadors portàvem un xiulet per si ens passava alguna cosa durant la proba. Donava molta seguretat veure el mar ple de barcos, canoes, ..., per ajudar i controlar que tot isquera correctament.

He passat un cap de setmana molt divertit i satisfactori, amb la millor companyia i en un paisatge molt pintoresc, que té una reserva marina d’aigües cristal·lines i una espectacular fauna i flora, que poguérem observar mentres nadàvem i que espere que perdure per a sempre.

Encara que parega que haja sigut un viatge molt cansat i que hem patit molt, la realitat es que hem passat més hores cara la taula menjant i bevent que nadant, així que no ha segut per a tant l’esforç en aquesta proba.

Mario, com es costum en ell, ja estava proposant nous reptes per al futur. De segur que repetirem en aquesta proba en els pròxims anys i altra gent del club es farà l’ànim de fer-la.